maanantai 21. huhtikuuta 2014

Pupurikasta päästäistä kaikille!

Puput juoksevat täällä Mikkelin Rantakylän kulmilla aivan alvariinsa. Niitä on kumman paljon - ei vaan meillä Belgiassa tuolla lailla puput pompi. Ja niitä on täällä kesälläkin, eivät ne ole mitenkään pääsiäisen kunniaksi minua tulleet moikkaamaan. Tosin niillä tuntuu olevan aikamoinen kiire toiseen suuntaan, kun näkevät minun tassuttelevan paikalle. Kumma juttu!
Tänään olin mummolassa syömässä lammasta ja arvatkaapa minkä eläimen siellä näin? Hevonen vei ratsastajaa mummolan ikkunan takana. Minä sain aikamoisen hepulin, vaikka olen tietysti ennenkin hevosia nähnyt. En ehkä ihan yhtä läheltä. Teeskentelin kakkahätää, että pääsin ulos tarkastamaan josko hevonen ilmaantuisi takaisin, mutta turhaan. Se ratsastajineen oli mennyt menojaan. Kävin kyllä haistelemassa tarkkaan sen jälkiä papan kanssa. Lampaanliha on muuten myös aika namia... Olisin ottanut sitä isommankin annoksen!
Suomeen me tulimme taas autolla Travemünden kautta Vuosaareen. Laitan tähän muutaman laivakuvankin. Minä poseerasin koirien ulkoilutuskannella ja tietysti hytissä. Mutta ruokatarjoilua ei ole vieläkään järjestetty koiramatkustajille. Se on pieni puute, mutta onneksi mamma ottaa minulle omat eväät mukaan. Toisaalta laivamatkailu on välillä niin jännittävää mielestäni, ettei ruoka edes välttämättä maistu laivalla ;)
Illalla näin taas kolme pupujussia, jotka pötkivät minua pakoon...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti