tiistai 4. tammikuuta 2011

Lumileikkejä mummolassa ja karkuretki


Uudenvuodenpäivänä sain leikkiä sydämeni kyllyydestä mummolan lumisella pihalla. Minua myös valokuvattiin koko ajan - sen verran mitä nyt vähän kuononpäätä näkyi lumihangesta. Pääsin myös luikahtamaan karkuun ilman rihman kiertämää, eli ilman kaulapantaa. Ah, mikä ihana vapaus!


Ryntäilin ympäriinsä isolla pihamaalla ja sain emännän käymään kuumana, kun en antanut kiinni. Minusta vaan oli ihan tuhottoman hauskaa loikata karkuun heti kun emännän käsi vähänkin ojentui minuun päin. Hän yritti syöttää minulle herkkuani HK:n sinistä ja saada minut sillä tavalla nalkkiin, mutta minäpä olen nopeampi. Reaktiot pelaavat - olen vielä nuori uros ja emäntä alkaa olla jo iäkkään puoleinen naisihminen. Ei hän kuitenkaan ihan fossiili ole, koska onnistui viimein nappaamaan minut (huomioni taisi herpaantua hetkeksi). Ei hän kyllä olisi saanut minua pysymään näpeissään ellei olisi suorastaan heittäytynyt päälleni. En uskonut, että emäntä sellaisiin suorituksiin enää yltää. Sen jälkeen hän näyttikin puistelevan lunta joka paikasta ja ihan kuin olisin nähnyt savukiehkuran nousevan päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti